Unudulmaq böyük dərddir (Hegel).

 ...Başlıq oxucuları çaşdırmasın, atalar deyiblər: Diriyə də rəhmət düşür. Gö­rə­sən müdrik kəlamlar birmənalıdırmı? Bəlkə itirilmiş dostlar üçündür? Yoxsa bir şə­hərdə, bir rayonda, bir kənddə yaşayanlara aid deyil? İnsan dünyaya doğulanda, qə­ribədir, gözünü açmamış anasının döşünü (əmcəyini) tapır, nazik dodaqlarını sü­də bulaşdırır. Ağlı kəsəndə dost yanına qaçır. Yaşlaşanda soyuq məzara tələsir. Bi­rin­cini xatırlayıram, ana südü qanıma axıb, bədənimi ərsəyə gətirib, ruh – can ba­ğış­­layıb. Dünyaya baxmaq, insanların yaxşısını və pisini tanımaq üçün gözlərimə işıq verib ki, seçimimdə yanılmayım. Qulaq yaradıb ki, xoş və ikrahlı sözləri eşi­dim, birini o birindən ayırım. Dil verib ki, insanlarla ünsiyyət qurum, halından xə­bər­dar olum, ən ağır saatlarında, günlərində dərdinə şərik çıxım. Bu isə dəyanətini, ca­nı­yananlığını və keçmiş günlərini unutmayan kişi dostlara xas xasiyyətdir. Am­ma qadın rəfiqələrim var bəzi dostlarımdan qat-qat etibarlıdır, qayğıla­rın­dan baş açmamasına baxmayaraq əlini telefona uzadır, nömrəni yığır. Sonuncu nöm­rə ünsiyyətin – tanışlığın ilk sədası kimi səslənir.

Mən pedaqoji fəaliyyətimdə dost axtarışında olmuşam, qəribə gəlməsin: yu­xa­rı sinif şagirdlərimlə ünsiyyət bağlamaqdan çəkinməmişəm, onlarla dərsdən son­ra söhbət etmişəm, sinifdəki halından pərişan olmuşam, “O, dünənki uşağa oxşa­mır, yəqin ailədə problem yaranmışdır”, – düşünmüşəm. Proqnozlarımda əsasən ya­nıl­mamışam. Beləcə “dünənki” uşaqlar böyüdülər, məzun oldular, həyatın isti və so­yuq qucağına atıldılar. Üstündən yarım əsr keçibsə də, onları xoş ovqatla xatır­la­yı­ram: Cəfər Cəfərli, Nizami Oruc, Tahir Bağırov, Tofiq Hacıyev, Maarif Həşi­mov, Müslət Nəcəfov, Dürhəsən İmanov... Unutduqlarım da yox deyil, Dünyasını də­yi­şənlər də. Müslət Nəcəfov, Səxavət Qarayev, Əli Həsənov (Rəşidoğlu), İb­ra­him Həşimov, Zaman Əsgərli, Yengibar Məmmədov artıq aramızda yoxdur, amma ruh­ları ətrafımdadır, sanki məni qoruyurlar. İlahi, mən onların çiynində getmə­liy­dim, onları çiynimdə məzarstana yola salmalı oldum. İndi onlarla günlərimi, işlə­ri­mi yada salıram: sinifdə oturuşlarını – duruşlarını, təbəssümlərini, lövhə qarşısında ca­vab­larını, qəribə suallarını görürəm, eşidirəm. Zənnimcə, Keçmişin – Dünənin öl­mür, İnsan ölür cismani, ruhunu sevdiyi adamlara, yaxın dostlarına əmanət verir. Müs­lət Nəcəfovu, Yengibar Məmmədovu, Əli Həsənovu, İbrahim Həşimovu, Tel­man Muradovu, Zaman Əsgərlini necə unudum? Axı, bu kişilər mənimçün daima “uşaq” olaraq hafizəmdə yaşayacaqlar, onların ruhu mənimlə qəbrəcən gedəcəkdir!

İlahi, ruhlar görüşürmü? Bu istək faciə deyil, faciə odur ki, 50-40-30 il dost­luq edib duz – çörək kəsdiyin o balaca, sısqa, xəstəhal ürəklər səndən haqsız, müb­həm üz döndərələr. Bax, bu dərdə dözmək lazım gəlir. Axı, bir zaman dərd – sə­ri­mi o dostlarımla bölüşdürürdüm, bəs indi? Üzünü kimə tutasan? Kiminlə kövrəl­miş hiss­lərini bölüşəsən? Məni başa düşər “dərdli” insanlar, dostluqda aldananlar, qür­­bə­tə düşənlər, özgə diyarda çarpayıda yatanlar, ağxalatlılardan ümid gözləyən­lər...

Mən İstanbulda müalicə olunanda (2016) bir uşaq səsini belə, intizarında idim. Əl telefonum səslənəndə yadıma nağıllarda oxuduğum Zümrüd quşunu, di­yar­dan-diyara soraq aparıb – gətirən Ağ göyərçinləri xatırlayırdım. Bir də mənimlə 50 ildən artıq dostluq etdiyim, çörək kəsdiyim, şeirlərini sevdiyim bir insanın səsi­nin intizarında idim. Bu hissimi daş parçası kimi ürəyimdə boğdum. Bu anlarımda tele­fonum ümidimi oyatdı: – Müəllim, – səsi kövrəlmişdi, darıxmışdı. – Evdən de­di­­lər ki, İstanbuldasız. – Susdu, hıçqırdı. – Tez sağal, ustadımız. Yanına gəlmək is­tə­­yi­rəm, əllərindən öpmək istəyirəm, səsini eşitmək istəyirəm. Əbədi ustadımız, müəl­li­mimizsən. Ən çətin günlərimizdə bizə həyan durmusuz. Həyatda sizin səsi­niz­di eşitdiyimiz. Sağal, ustad!

– Telefonda səs uğuldadı. O, şagirdim şair Cəfər Cə­fər­li idi, göz yaşlarını gizlətməyə çalışmışdı. Yetirmələrinin salamlarını çat­dır­mışdı.

Cəfər də, digər şagirdlərim də şəhərdən uzaq kənddə yaşayanlardan, dərs de­di­yim Kərimbəyli kənd orta məktəbinin (Salyan) keçmiş məzunları idi...

Soyuq çarpayıdan qalxdım, Qara dəniz görünürdü, gömgöy suları qayğısız axır­dı, balıqçı qayıqları kibrit qutuları kimi yırğalanırdı. İlk dəfə cansız qayığa qib­tə elədim, içindəki balıqçılar necə də azad idilər. Uzaqdan yelkənli gəmi üzü kü­lə­yə üzürdü. Dahi şair Lermontovun orta məktəbdə oxuduğum “Yelkən” şeirindən bə­zi misraları yaddaşımda “oyatdım”.

 Dalğalar dənizdə, göy dumanlarda

Ağarır tək–tənha, mavi bir yelkən...

Nə arar o qərib, uzaq diyarda,

Neçin ayrılmışdır öz vətənindən?

 

... Altında şəfəqli sular qaynayar,

Üstündə günəşdən zərli şüalar.

Fırtına axtarır üsyankar qayıq,

Sanki fırtınada asudəlik var!..

 

Mən “Yelkən”i əzbərləyəndə yaşım, arzularım şairin yelkənindən fərqli idi, fır­tı­na­lardan, dalğalardan uzaq idi, səadət axtarmırdım, onu tapmışdım. Düşünür­düm ömrüm beləcə fırtınasız ötəcəkdir, varlığımda asudəlik yaşayacaqdır. Yox, be­lə deyilmiş. Həyatın – ömrün fırtınası irəlidə imş. Budur, dərman qoxulu otaqdan də­nizə boylanıram, həkimin qəti sözünü eşitmək istəyirəm. Bir də Vətənimdə qal­mış dostlarımın, doğmalarımın zənglərini... Hanı adlarını utandırmaq istəmədiyim cis­mani sağ, ruhu ölmüş “dostlarım”? Axı mən onlarla qardaş məhəbbətilə davran­mı­şam, övladlarımın, övladlarının toyunda şadlanıblar, məni “sədaqətli dost” ad­lan­dırıb sağlığıma badələrini səsləndiriblər! Məgər səsdə saxtakarlıq olur? Sən de­mə, səs aldadırmış, ürəklə həmfikirmiş!

O gün – yelkənlərin açıldığı səhərisi telefonum susdu, hövsələli Mən narahat ol­muşdum, özümdən uzaqlaşmışdım: nə üçün unuduldum, axı, məni yalnız doğ­ma­la­rım yoxlayır, bəs həmişə sadiqlikdən danışan, dövrəmdə fəxrlə fırlanan, qay­ğı­la­rı­nı yoluna qoyduqlarım, sözü çiçəkləyən, özü isə XXI əsrdə solan dırnaqarası dost – həmkarlarım nə üçün susmuşlar? Onların “kişi sözləri” bura qədərmiş?! Bəlkə gü­nahkar yaşımdır, itirdiyim vəzifəmdir. Düşünürəm və qənaətimi təsdiqləyirəm. İs­tanbula ayaq basmamışdan bir neçə il əvvəl də susmuşdular, qeybə çəkilmişdilər. Vur­duğum zənglərə inandıqlarım üçün mən yox idim. Bəlkə onlar üçün bir qələm ada­mı kimi bu Dünyamdan inciyib getmişəm? Filan şair, Mən ölməmişəm, nə­fə­sim üstümdədir! Budurmu şeirlərində insanlıqdan, səda­qət­dən, xatirələrdən yazan şairimiz? Həqiqətənmi, Sənin poeziyan saxta imiş?! Bir gün əllərin əsəndə məni xatırlayacaqsan: əlli illik “dost” dediyin bir adamı! Əzab çə­kə­cəksənmi? İnanmaq istəməzdim! Ona görə ki, ruhun ölmüşdür, amma hansısa hiss­dir poeziyanı qəlbimdə yaşadıram. Ona görə ki, Mənim ruhum – canım sağ­lam­dır, nadürüst deyiləm! Hələ tez deyilmi? – sualı özümə vermişəm və cavabımı giz­lətməmişəm, bu gün yazıram: – Siz ey nankor, çörəyi dizi üstə olan, on illərlə dost­luq, yoldaşlıq edən saxta vücudlar, vəzifəlilərə və imkanlılara yalmananlar, dü­nə­ninizi nə tez unutdunuz? Bir də dünyaya gəlməyəcəksiz səhvlərinizi düzəldəsiz... Bəl­kə küsmüsüz məndən? İncimisiz məndən? Buna mənəvi haqqınız çatmır! Kü­sən­də, inciyəndə, üz döndərəndə də kişi xarakteri ortada olur, üz-üzə oturub durul­dur­san gileyi və yolları birlikdə ayırırsan: sola və sağa, şimala və cənuba, işığa və köl­gəyə! Bir-birinə zidd məkanları seçəndə keçmişin xatirələrini ayaqların altına alıb tapdalama, barı! Bir tikə çörəyi yarıya, bir manatı ikiyə bölən istəmirdi başı­ndan bir tük əksik olsun.

Darıxdım, otaqda sıxıldım. Əl telefonum işıqlandı, bədənim canlandı. Lən­kə­ran Dövlət Universitetindən xalam oğlu, riyaziyyatçı – alim Nahid Paşayevdi. Səsi yamanca kövrəl­miş­di. Mənim xətrimə nikbin danışırdı:

 – Alı, sənə şair tələbən Elşadın bir şeirini yola salıram İstanbula! Oxu­yar­san, amma... – Susdu, handan dedi. – Məndən xahiş elədi ki, onun halını soruşma­dı­ğım üçün inciyib, haqqı çatır, bağışlasın.

– Mən günahkarı əfv etməyə alışmışam, – dedim. Və pəncərənin bir layını aç­dım. Saralan yarpaqlar narın yağışdan islanmışdı, 18-20 yaşlı tələbə Elşad Sə­fər­li gözlərim önündə canlandı: “İlahi, qəribliyi tabsız insanlara qismət eləmə – pıçıl­da­dım. – Doğrudanmı o, ustadını “itirdiyi” üçün darıxmışdı, “Küsü” adlandırmışdı şei­rini.

 Yəqin ehtiyatsız söz işlətmişəm,

Günahıma görə küsmə, ay ustad!

Bircə sənə olub yolum birbaşa,

Ya da doğru kəsə, kəsmə, ay ustad!

Niyyətindən əl etmə əl uzadanı,

Onun ürəyindən silmə adını,

Olub ki, azdırıb nəsə adamı

Azanın əlini kəsmə, ay ustad!

 

Az qalıb bu yumru binadan gedim,

Harasa Allahın adından gedim,

 

Atasız, qardaşsız dünyadan gedim,

Kimlərin çiynində bəs mən, ay ustad!

 

Əlim titrəyirdi, otağa sığışmırdım, qələm barmaqlarım arasında titrəyirdi. Yal­nız günün tarixini yazmağa iqtidarım çatdı: 12.12.2016. Yazı masamda bir neçə av­toqraflı kitabların içindən Elşadın “Mənə dəniz bağışladın” şeirlər kitabını gö­tür­düm, yazdığı avtoqrafı oxudum: “Görkəmli ədəbiyyatşünas–alim, tənqidçi, iste­dad­lı yazıçı və mənim şeir – sənət ustadım çox hörmətli Allahverdi müəllimə bö­yük ehtiramla.. 11.07.2019”. Oxudum, hisslərimi bir də oyatdım və “Mənə dəniz ba­ğışladın, şair” adlı geniş həcmli bir resenziya yazıb “Hürriyyət” qəzetinin iki sa­yın­da çap olundu: avqust, 2021. Məlumat da vermədim, axı iki ildir ünvanıma tele­fo­nu qapanmışdır. Yadına düşmürəm, ancaq keçmiş günlərimdən təsəlli alıram. Bu gün kimdir vəzifəsini itirmişləri axtaran? Soraq tutan? Qapını döyən? Axı, hə­mi­şə ürəyim onların üzünə açıq idi, eləcə də meşin üzlü qapım.

Bu sətirləri yazanda bö­yük ədib Volter Skotun kəlamlarını xatırladım: “Əzi­zim, yaxşı insan ol, fəzilətli in­san ol! Yatağa düşdüyün zaman bundan artıq heç bir şey sənə təsəlli verməyə­cək­dir”. Bu fikirdən təsəlli də aldım: demək, əsrlər uzunu yax­şı insanların işığında köl­gəyə bələnmiş adamlar addımlayırmış... Amma xəbəri­miz olmayıbmış. İndi gec de­yilmi?

Aristotelin qənaətidir ki, İnsan doğulanda ağlayır, amma ətrafındakılar se­vinc­dən gülür. Filosof kəlamın fəlsəfəsini açmayıb, gələcək nəslin öhdəsinə bu­ra­xıb və yanılmayıb. İnsanlarla ünsiyyətdə, mənəvi–sosial münasibətdə olarkən qə­na­ətin çətinləşir: doğulanda ağlayanlar gələcək “dostların”dır, sevincindən gülən­lər­sə düşmənlərindir. Deməli, hər iki tərəfin canında insani və heyvani ruh giz­lən­miş­dir. Səndən, işi keçəndə insaniləşir, sən dəbdən (vəzifədən) düşəndə hey­vanilə­şir. Bu cür dilemmalarla üzləşən antik folosof Esxil əbəs üzünü yaramaz dost­larına tu­tub deməmişdir: “Məni tutub saxlayın, sizlərə lazım olaram!” Dahi hik­mətçidə ürək genişliyinə bax!

Bir təsəllimi oxucularımla bölüşmək istərdim: itirilməyən, daima hissiyya­tın­da yaşayan, arabir yuxularında səninlə danışan uşaqlıq və gənclik dostların da var, vaxtsız məzarstanda uyuyurlar, onları çiyinlərində aparmısan, torpağa tapşır­mısan. Bəli, çiyinlərimdə yol gedib, göz yaşlarımla qəbrini suvarmışam. Bunlar Ək­bər, Bahadır, Sahib... idilər. Və bir gün onların doğulduqları torpağa, dəfn ol­duq­ları məzarstana ziyarətlərinə vardım. İlk misralarımı (mən şair deyiləm) pıçıl­da­dım:

 

Gəzib dolandım məzarstanı,

Qəbirlərarası bitmişdi otlar.

Hansı ki, bir zaman bu uyumuşlar

Sakitcə ötmüşdü elə bu yerdən.

Bir məzar axtarıb tapmaq istədim,

Mənim uşaqlığım, cavanlığım da,

Sevincim, kədərim bəlliydi ona...

Beləcə uyuyur: sakit, mükəddər,

Nə bilim, həyatın diqtəsidirmi?

Yoxsa ki, taleyin qismətidirmi?

Əyilib diz çökdüm bir uşaq kimi,

Qayıtdım cocuqluq illərimə mən.

Məzardan səs gəldi: onun səsiydi: 

–Dostunu nə yaxşı bu gün yoxladın,

Ötən gecə sənlə yuxuda idim,

Yamanca dəyişmiş, sınıxmış idin.

Yaşarmı uşaqlar, varmı o yerlər,

Ya da əsir düşüb, – belə deyirlər.

Qalmışam ruhumla tənha, kimsəsiz,

Bircə anam üçün yaman darıxdım,

Kaş onu görəydim, barı, yuxumda –

Öpəydim üzündən, onun gözündən,

Doyunca əməydim ana südündən.

Sonra qayıdıban “can otağıma” –

Əbədi yerimdi alışdım ona,

Məndən salam söylə sağ olanlara...

... Qəbirlərarası bitmişdi otlar,

Burda yatanlara rəhmət dilədim...

Həyatın sonumu? Bəlkə də yalan?

Amma həqiqətdi, niyə də danım?

Bir gün doğulmusan ana bətndən,

Bir gün də köçərsən, yerin boş qalar.

Ruhumla beləcə oldu söhbətim –

Bu da sənin, mənim son aqibətim.

 Axı kainatda “son” yoxdur, “yerdəyişmə” mövcuddur, bəlkə bu proqnozu fi­lo­soflar ruhdan düşməmək üçün vermişlər. Bəlkə də. Bəlkə də Dövr, Zaman üçün söy­ləmişlər ki, nə səbəbdən insanların xasiyyətini alt – üst etdin, özgələşdirdin, yad­laş­dırdın, onları başlı-başına buraxdın, bəs hansı məkana! Yadıma İmam Sa­di­qin müd­rik sözləri düşdü: “Zəmanə korlanmış və qardaşlar dəyişmişlər. Buna görə də qəlb rahatlığını tənhalıqda tapdım”.

 

 

 

Pin It

GÜNDƏM

Jurnalistler

Vizual Xəbərlər

Tezadlar Arxiv

İDMAN