Müharibə və döyüşçülər haqqında

           Biz ən yaxşı düşmənlərimizdən, eləcə də ürəkdən sevdiklərimizdən mərhəmət istəmirik. Qoyun, sizə həqiqəti söyləyim!

         Mənim hərb qardaşlarım! Mən sizi ürəkdən sevirəm. Mən həmişə sizinlə, sizə bərabər olmuşam. Mən həm də sizin ən yaxşı düşməninizəm. Qoyun, sizə həqiqəti deyim!

         Qəlbinizdəki nifrət və həsəddən xəbərim var. Nifrət və həsədi bilməyəcək qədər böyük deyilsiniz. Elə səviyyədə olun ki, özünüzdən utanmayasınız!

         Əgər idrakın asketləri ola bilmirsinizsə, heç olmasa onun döyüşçüləri olun. Onlar bu asketizmin yoldaşları və xəbərçiləridir.

         Mən çoxlu əsgər görürəm. Necə də çox döyüşçü görmək istərdim! Onların geyindikləri libas “mundir” adlanır. İstərdim ki, onun altında gizlətdikləri mundir olmasın!

         Baxışları həmişə düşmənini axtaran biri olun. Və bəzilərinizin ilk baxışından nifrət yağır. Düşməninizi axtarırsınız, müharibənizi, düşüncələrinizin müharibəsini aparırsınız! Əgər düşüncən tab gətirə bilmirsə,  yenə də dürüstlüyünüz onun üzərində qələbə çalmalıdır!

         Sülhü yeni müharibələr üçün bir vasitə kimi sevin. Üstəlik, qısa bir sülh uzun sülhdən daha böyükdür.

         Mən sizi işləməyə yox, mübarizə aparmağa çağırıram. Mən sizi sülhə yox, qələbəyə səsləyirəm. Əməyiniz mübarizə, sülhünüz qələbə olsun!

         Yalnız  ox-yay olanda sakit oturub susmaq olar. Əks halda boş-boş danışıb söyüşürlər. Qoy sülhünüz qələbə olsun!

         Deyirsiniz ki,xeyirxah məqsəd hətta müharibəni belə təqdis edir. Mən isə sizə deyirəm ki, müharibənin xeyri hər bir məqsədi təqdis edir.

         Bəşər övladı üçün müharibə və cəsarət yaxınını sevməkdən daha böyük tövhələr verib. İndiyə qədər bədbəxt insanları xilas edən sənin mərhəmətin yox, cəsarətin olub.

         Siz soruşursunuz ki, yaxşı nədir? Yaxşı- cəsur olmaqdır.. Təsəvvür edin ki, kiçik qızlara “xeyirxah olmaq şirin və eyni zamanda təsirlidir” deyirsiniz.

         Sizi ürəksiz adlandırırlar. Ancaq ürəyiniz safdır və mən sizin səmimiyyətinizin utancını sevirəm. Siz hisslərinizin artmasından, başqaları isə azalmasından utanır.

         Siz eybəcərsiniz? Yaxşı, qardaşlarım! Özünüzü bu eybəcərliyin mantiyası olan aliliyə bürüyün!

         Ruhunuz böyüdükcə təkəbbürlü olur.Sizin yüksəkliyinizdə  bir kin var. Mən sizi tanıyıram.

         Qəzəbdə təkəbbürlə zəif qarşılaşır. Amma onlar bir-birini başa düşmürlər. Mən sizi tanıyıram.

         Düşmənlərinizə nifrət bəsləməli, eyni zamanda onlarla fəxr etməlisiniz. O zaman düşmənizin uğurları sizin uğurlarınız olacaq.

         Üsyan qulun şücaətidir. Qoy şücaətiniz, verdiyiniz əmr  itaət olsun!

         Yaxşı bir döyüşçü üçün “sən etməlisən” sözü “mən istəyirəm”dən daha xoş səslənir. Və sevdiyiniz hər şeyi əvvəlcə özünüzə şamil etməlisiniz.

         Qoy həyata sevginiz ən yüksək ümidinizə olan sevgi olsun və bu ən yüksək ümid həyat haqqında ən yüksək düşüncə olsun!

         Ancaq ən yüksək düşüncəniz sizə mənim tərəfimdən əmr edilməlidir. Və o deyir: insan özündən yüksəyə qalxmalı məxluqdur.

         Odur ki, ömrünüzü itaətlə və döyüşlə yaşayın! Uzun ömrün nə faydası var! Hansı döyüşçü rəhm diləyər?

         Sizə yazığım gəlmir, sizi ürəkdən sevirəm, döyüş qardaşlarım!

         Zərdüşt belə dedi.

Yeni büt haqqında 

         Mənim qardaşlarım, bəzi yerlərdə hələ də xalqlar və sürülər var, amma bu bizə aid deyil. Bizdə dövlət var.

         Dövlət? Nədir bu dövlət? İndi mənə qulaq asın və mən sizə xalqların ölümü haqqında danışacam.

         Bütün soyuq əjdahaların ən soyuğu dövlət adlanır. Ağzından “Mən, dövlət elə xalqdır” soyuq yalanlar çıxır.

        Xalqları yaradan, onlara inam və sevgi bəxş edənlər yaradanlar idi. Onlar həyata belə xidmət etdilər.

        Çoxlarına tələ qurub onları dövlət adlandıranlar da dağıdıcılardır. Başlarının üstündən qılınc asıb, onlara yüzlərlə istək yükləyiblər.

        Bəzi yerlərdə elə xalqlar var ki, dövləti başa düşmürlər və ona bəd nəzər, adət-ənənə, hüquq pozuntusu kimi nifrət edirlər.

      Mən sizə belə bir işarət verirəm: hər bir xalq öz dilində xeyirdən-şərdən danışır, amma qonşusu bu dili başa düşmür. Hər bir xalq öz dilini adət-ənənələrdə, hüquqlarda təkmilləşdirir.

        Amma dövlət bütün dillərdə xeyir və şər haqqında yalan danışır: Nə deyirsə, yalan  deyir, nəyi varsa, oğurlayıb.

        Onda olan hər şey saxtadır.Oğurladığı hər şeyi dişləyir.Çünki o dişlidir. Hətta onun bətni də saxtadır.

       Xeyir və şərdə dillərin qarışması. Bu işarəti dövlət əlaməti olaraq sizə verirəm. Həqiqətən, bu işarət ölmək istəyini bildirir! Həqiqətən, o, ölümü təbliğ edənlərə göz vurur!

      Çox insan doğulur. Dövlət artıq olanlar üçün  icad edilib!

      Görün, onları özünə necə cəlb edir, onları necə boğur, çeynəyir və çeynəyir!

     “Yer üzündə məndən böyük heç nə yoxdur. Mən Allahın əmr barmağıyam” - əjdaha belə nərildəyir.Onun qarşısında diz çökənlər təkcə uzunqulaqlar və uzaqgörənlər deyil!

     Ah, o hətta sizə, böyük qəlblərə qaranlıq yalanlarını pıçıldayır! Ah, o, özlərini həvəslə israf edən zəngin ürəkləri də tapır!

     Bəli, hətta sizi, köhnə Tanrının qaliblərini tapır! Siz mübarizə aparmaqdan yorulmusunuz və indi yorğunluğunuz yeni bir bütə xidmət edir!

     Ətrafına qəhrəmanlar və vicdanlı insanlar yerləşdirmək istərdi bu yeni büt! O, təmiz bir vicdanın günəşində qızınmağı sevir - soyuq bu əjdaha!  

     Yeni bütə səcdə etsəniz, o, sizə hər şeyi verməyə hazırdır. Beləliklə o, sizin fəzilətinizin parıltısını və məğrur gözlərinizin baxışlarını satın alır.

       O, sizi şirnikləndirmək istəyir! Və beləcə, ilahi ləyaqətlərin qoşqularını sarsıdan, cəhənnəm kimi bir şey- ölüm atı icad edildi. 

     Bəli, ölüm çoxları üçün icad edilib, lakin o, özünü həyat kimi izzətləndirir. Həqiqətən, ölümü təbliğ edənlərə ürəkdən xidmət!  

    Mən yaxşıların, axmaqların birlikdə zəhər içdiyi, yaxşı və pis hər kəsin özünü itirdiyi, yavaş-yavaş intiharına “həyat” deyilən yeri dövlət adlandırıram.

         Bu artıq adamlara baxın! Onlar ixtiraçıların əsərlərini və müdriklərin xəzinələrini oğurlayırlar. Oğurluqlarını mədəniyyət adlandırırlar. Onlarda hər şey xəstəliyə və bədbəxtliyə çevrilir!

         Bu artıq insanlara baxın! Onlar həmişə xəstə olur, ödlərini qusur və bunu qəzet adlandırırlar. Bir-birlərini udur və heç vaxt özlərini həzm edə bilmirlər.

        Bu artıq insanlara baxın! Onlar var-dövlət əldə edir və bunun sayəsində daha da yoxsullaşırlar. Onlar hakimiyyət və hər şeydən əvvəl hakimiyyətin rıçağını, çoxlu pul istəyirlər- bu zəiflər!

        Görün necə dırmaşırlar, bu çevik meymunlar! Onlar bir-birinin üstünə çıxır və buna görə də palçığa və uçuruma düşürlər.

        Hamısı taxt-taca çatmaq istəyir. Onların ağılsızlıqları odur ki, xoşbəxtliyi taxtda oturmaqda görürlər! Çox vaxt əxlaqsızlıq taxtda, çox vaxt da taxt əxlaqsızlıqda oturur.

         Məncə, onların hamısı dəlisov, dırmaşan, havalanmış meymunlardı. Fikrimcə, onların kumiri olan soyuq əjdahadan, bütün bu büt qulluqçularından pis iy gəlir.

         Qardaşlarım, doğrudanmı siz onların çənələrinin, şəhvətlərinin tüstüsündə boğulmaq istəyirsiniz! Tələsin, pəncərələri sındırın və çölə tullanın!

         Pis qoxudan çəkinin! Artıq insanların bütpərəstliyindən uzaq durun!

         Pis qoxudan çəkinin! Bu insan qurbanlarının tüstüsündən uzaq durun!

         İndi də yer böyük ruhlar üçün azaddır. Tənha və ikilikdə tənhalıq edənlər üçün sakit dənizlərin ətri gələn çoxlu boş yerlər var.

         Azad həyat hələ də böyük ruhlar üçün dayanır. Şübhəsiz ki, az şeyə sahib olanlar daha az şeyə sahib olacaqlar. Az yoxsulluğa həmd olsun!

         Dövlətin bitdiyi yerdə, artıq olmayan insan başlayır. Orada bir dəfə mövcud olan və dönməz bir melodiya səslənir,

          Dövlətin bitdiyi yerə baxın, qardaşlarım! Məgər siz fövqəlinsana aparan göy qurşağını, körpüləri görmürsünüzmü?

         Zərdüşt belə dedi. 

Bazar milçəkləri haqqında  

         Qaç, dostum, öz tənhalığına qaç! Görürəm ki, böyük insanların hay-küyündən qulaqların kar olub, kiçiklərin sancmalarına məruz qalmısan.         

         Meşə və qayalar ləyaqətlə səninlə birlikdə susmağı bilir. Yenə də, budaqları uzanmış, başını sakitcə, dinləyərək dəniz üzərinə əyən sevimli ağacınız kimi olun.    

        Tənhalığın bitdiyi yerdə bazar, bazarın başladığı yerdə isə böyük oyunbzların səsi və zəhərli milçəklərin vızıltısı başlayır.

         Dünyada ən yaxşı şeyləri heç kim təqdim etmirsə, onların heç bir dəyəri olmur. Xalq bu təqdim edənləri böyük insanlar adlandırır.

         Xalq böyükləri, yəni yaradıcını pis dərk edir. Amma o, böyüklərin bütün nümayəndələrini və aktyorlarını sevir.

         Dünya yeni dəyərlərin ixtiraçılarının ətrafında  görünməz şəkildə fırlanır. Ancaq komediantların ətrafında insanlar və şöhrət fırlanır - dünyanın nizamı belədir.

         Komediantın da ruhu var, amma onun ruhunun vicdanı azdır. O, həmişə ən güclü şəkildə inandığı şeyə-özünə inanır!

         Sabah onun yeni, birisi gün isə daha da yeni inamı olur. Onun hissləri xalq kimi sürətlidir, əhvalı isə dəyişkəndir.

          Sübut etməyi dağıtmaq, inandırmağı dəlilik adlandırır. Qan isə onun üçün bütün səbəblərin ən yaxşısıdır.

         O,yalnız nazik qulaqlara sıçrayan həqiqəti yalan və heç nə adlandırır. Doğrudan da, o, ancaq dünyada çoxlu hay-küy salan tanrılara inanır!

          Bazar bayram təlxəkləri ilə doludur. Xalq onları böyük insan hesab edib onlarla öyünürlər! Xalq üçün onlar anın ağasdırlar.

        Ancaq dəqiqə onları,onlar da səni israrla tələsdirir. Və onlar səndən Bəli və ya Xeyr eşitmək istəyirlər. Vay! Sən iki stul arasında oturmaq istəyirsən?

        Ancaq bir dəqiqə onları tələsdirir: buna görə də səni tələsdirirlər. Və səndən Bəli və ya yox eşitmək istəyirlər. Vay, iki stul arasında oturmaq istəyirsən?

       Sən ey həqiqət həvəskarı! Bu qeyd-şərtsiz, israrla tələsənlərə həsəd aparma! Həqiqət heç vaxt qeyd-şərtsizlərin arqumenti olmayıb.

       Sən bu tələsənlərdən, bazarda hə,yaxud yox sualı ilə hücum edənlərdən uzaqlaş.

        Bütün dərin bulaqların həyatı yavaş keçir. Onlar dərinliklərinə nə düşdüyünü öyrənənə qədər uzun müddət gözləməli olurlar.

       Bütün böyüklər bazardan və şöhrətdən kənar gəzir.Ta qədimdən yeni dəyərlərin yaradıcıları da bazardan və şöhrətdən uzaqda yaşamışlar.

       Mənim dostum, sən öz tənhalığına qaç. Zəhərli milçəklər səni əldən salıb. Sərt, təmiz havanın əsdiyi yerə qaç!

      Öz tənhalığına qaç! Kiçik, miskin insanlara çox yaxın yaşadın. Onların görünməz intiqamından qaç! Onlar səndən  də intiqam almaq istəyiblər.

      Onlara əl qaldırma! Onların sayı-hesabı yoxdur. Sənin taleyinə milçəköldürən yazılmayıb.

        Bu kiçik, miskin insanlar sayca çoxdurlar. Bəzən möntəşəm bir binanı yağış damcıları və alaq otları məhv edə bilir.

       Sən daş deyilsən, amma damcılar səni yorub. Damcılar çoxaldıqca sınacaq və çatlayacaqsan...

Səni yüzlərlə yerdə zəhərli milçəklərin əlindən yorulmuş, qana bulaşmış görürəm. Sənin qürurun isə qəzəblənmək belə istəmir.

         Bütün məsumluqları ilə sənin qanına susayıblar, qana susamış bu qansız ürəklər. Ona  görə də bütün məsumluqları ilə səni sancırlar.

         Amma sən dərin insansan, amma kiçik yaralardan belə çox  əziyyət çəkirsən. Sən sağalmazdan əvvəl həmin zəhərli qurd yenidən yarana daraşır.

         Bu qarınquluları öldürməyə məğrurluğun yol vermir. Ancaq özünü qoru ki, onların zəhərli zorakılığına dözmək sənin  tale qismətin olmasın!

         Onlar öz tərifləri ilə ətrafınızda vızıldaşırlar. Vəsvəsəlik onların tərifidir. Onlar dərinizin və qanınızın yaxınlığını istəyirlər.

         Onlar sənə Allaha, şeytana  yaltaqlanan kimi  yaltaqlanırlar.Onlar sənin qarşında sanki Allahın və ya şeytanın qarşısındaymış kimi qışqırırlar. Yaxşı onda! Onlar yaltaq və qışqıran məxluqlardan başqa heç nə deyillər.

         Onlar hərdən səninlə mehriban olurlar. Amma bu, həmişə qorxaqların hiyləsi olub. Bəli, qorxaqlar hiyləgərdirlər!

         Onlar öz dar ruhları ilə sənin haqqında çox düşünürlər. Çünki sən onlara həmişə şübhəli görünürsən! Çox düşünülən hər şey şübhəli olur.    

         Onlar səni bütün fəzilətlərinə görə cəzalandırır,yalnız səhvlərini tamamilə bağışlayırlar.

         Ona görə ki,sən mehriban və ədalətlisən. Sən deyirsən:  “Onlar kiçik varlıqlarında günahsızdırlar”. Lakin onların dar ruhu belə düşünür: “Hər böyük varlıq günahkardır”.

         Hətta sən onlara qarşı mərhəmətli olsan belə, onlar yenə də sənin onlara nifrət etdiyini hiss edir, yaxşılıqlarını sənə gizli pisliklə qaytarırlar.

         Söz yox ki, sənin məğrurluğun həmişə onların zövqünə zidd olur. Sən kifayət qədər təvazökar olduğun zaman onlar  sevinirlər.

         İnsanda nəyi biliriksə, onda onu alovlandırırıq. Kiçik insanlardan özünü gözlə!

         Onlar sənin qarşında özlərini kiçik hiss edirlər və alçaqlıqları görünməz qisas almaq üçün alovlanır.

         Onlara yaxınlaşdığın zaman necə susduqlarını, taqətdən  düşdüklərini görmədinmi?

        Bəli, mənim dostum, sən yaxınların üçün vicdan tənəsisən: çünki onlar sənə layiq deyillər. Onlar sənə nifrət edir və qanını içmək istəyirlər.

        Yaxınların həmişə zəhərli milçəklər olacaq.Səndə böyük olan şey onları daha da zəhərli və daha da milçək kimi etməlidir.

         Qaç,öz tənhalığına qaç, mənim dostum! Sərt, təmiz havanın olduğu yerlərə qaç! Milçəköldürən sənin taleyinə yazılmayıb.

         Zərdüşt belə dedi.

(Ardı var)

Tərcümə etdi: Şakir QURBANOV

Pin It

DAĞDAKI AĞAC HAQQINDA...

Pin It

 Sevinc və ehtiraslar haqqında...

Pin It

ZƏRDÜŞTÜN NİTQLƏRİ

 Üç çevrilmə haqqında 

         Mən sizə ruhun dəvəyə, dəvənin şirə və nəhayət şirin uşağa üç çevrilməsindən danışacam.

         Dərin ehtirama qadir,güclü,dözümlü ruh üçün çox çətin şeylər mövcuddur.Onun gücü ağır və çətin şeylərə can atır.

         Ağırlıq nədir? – deyə dözümlü ruh soruşur. O, dəvə kimi diz çökür və yaxşı yüklənmək istəyir.

         Çətin olan nədir? - deyə dözümlü ruh soruşur. Ey qəhrəmanlar, deyin ki, mən bunu öz üzərimə götürürəm və var gücümlə sevinirəm.

        Bu, təkəbbürünüzü əziyyət çəkməyə məcbur etmək, özünüzü alçaltmaq, müdrikliyinizə lağ etmək üçün ağılsızlığınıza rişxənd etmək deyimi?

         Yoxsa bu, öz qələbəsini qeyd edən işimizdən uzaqlaşmaq, aldananı sınamaq üçün yüksək dağlara dırmaşmaq deyilmi?

         Yoxsa bu, idrakın palıd qozası və otla qidalanması və həqiqət naminə ruhun aclığına dözmək deyilmi?

         Yoxsa bu,xəstələnib təsəlli verənləri yola salmaq və nə istədiyinizi heç zaman eşitməyən karlarla dostluq etməkdir?

         Yoxsa bu, çirkli  həqiqət suyuna  girmək, soyuq və isti qurbağaları özündən qovmamaqdır?

         Yoxsa bu, bizə nifrət edənləri sevmək və bizi qorxutmağa hazırlaşan kabusa əl uzatmaq deməkdir?

         Dözümlü ruh bütün ağır işləri səhraya tələsən yüklü dəvə kimi öz üzərinə götürür.

         Ancaq kimsəsiz bir səhrada ikinci bir çevrilmə baş verir. Burada ruh şir olur, o özünə azadlıq əldə etmək və öz səhrasında ağa olmaq istəyir.

         O, burada son ağasını axtarır, ona və son tanrısına düşmən olmaq, qələbə naminə əjdaha ilə döyüşmək istəyir.

         Ruhun artıq ağa və tanrı adlandırmaq istəmədiyi bu  əjdaha kimdir? “Sən etməlisən” böyük əjdaha adlanır. Ancaq şirin ruhu “mən istəyirəm” deyir.

         Qızılı qığılcımlar saçan pullu heyvan onun yolunda yatır və onun hər pulunda qızıl kimi “etməlisən” əmri parıldayır!”.

         Bu pullarda min illərin dəyərləri parlayır və bütün əjdahaların ən güclüsü deyir: “Hər şeyin dəyərləri mənim üzərimdə parlayır”.

        “Bütün dəyərlər artıq yaradılmışdır və yaradılan hər bir dəyər mənəm. Həqiqətən,“mən istəyirəm” artıq mövcud olmamalıdır!” Əjdaha belə deyir.

         Təmkinli və üzüyola bir yük heyvan nəyi qane etmir? Qardaşlarım, insan ruhunda şir nəyə lazımdır?

         Yeni dəyərlər yaratmaq - Şir hələ bunu edə bilməz. Ancaq yeni bir yaradılış üçün özünə azadlıq yaratmağa şirin gücü çata bilər.

        Qardaşlarım, özünüzə azadlıq və müqəddəslik qazanmaq üçün şir olmaq lazımdır.

        Yeni dəyərlər hüququ qazanmaq, möhkəm və həssas bir ruh üçün ən dəhşətli fəthdir. Doğrudan da, bu,yırtıcı bir heyvanın qarəti və işi kimi görünür.

         O, bir vaxtlar “sən etməlisən” i öz ziyarətgahı kimi sevirdi. İndi o, öz sevgisindən azadlıq əldə etmək üçün bu ziyarətgahda özbaşınalığı və arzunu görməlidir. Bu qənimət üçün şir olmalısan.

         Qardaşlarım, deyin görək, şirin edə bilmədiyini uşaq necə edə bilər? Yırtıcı aslan niyə uşaq olmalıdır?

         Uşaq məsumluq və unutqanlıq, yeni bir başlanğıc, oyun, öz-özünə yuvarlanan təkər, ilkin hərəkət, müqəddəs təsdiq sözüdür.

         Bəli, yaradılış oyunu üçün qardaşlarım, müqəddəs təsdiq sözü lazımdır.İndi ruh öz iradəsini istəyir, itirilmiş dünya öz dünyasını tapır.

         Mən sizə ruhun necə dəvəyə, dəvənin şirə və nəhayət, şirin uşağa çevrildiyi üç çevrilməən danışdım.

         Zərdüşt belə dedi. Həmin vaxt o,  “Əlvan inək” adlı şəhərdə qalırdı.

 Fəzilət kafedraları haqqında

           Zərdüştə yuxu və fəzilət haqqında gözəl danışmağı bilən bir müdriki təriflədilər. Buna görə ona böyük hörmət bəsləyir və mükafatlandırırdılar. Gənclər onun kafedrasının qarşısında əyləşirdilər. Zərdüşt də gənclərlə birlikdə kafedranın qarşısında əyləşdi və müdriki dinləməyə başladı. Müdrik belə dedi:

        Yaxudan əvvəl şərəf və utanc! Bu birincidir ! Gecə yaxşı yatmayan və oyaq olanlarla görüşməkdən çəkinin!

        Yuxuda oğru da utancaq olur. O, gecə yavaş-yavaş, gizlincə yaxınlaşır. Ancaq gecə gözətçisində utancaqlıq yoxdur. O utanmadan şeypurunu çalır.

         Necə yatmağı bilmək mənasız məsələ deyil.Yaxşı yatmaq üçün bütün gün oyaq qalmaq lazımdır.

         Gün ərzində on dəfə özünüzə qalib gəlməlisiniz.Bu sizə yaxşı yorğunluq gətirəcək və ruhunuza tiryək kimi təsir edəcək.

         Gündə on dəfə özünlə barışmalısan. Çünki dəf etmə inciklikdir. Özü ilə barışmayan pis yatır.

         Gün ərzində on həqiqəti tapmalısan: əks halda gecə də həqiqətləri axtaracaqsan və ruhun ac qalacaq.

         Gün ərzində on dəfə gülməli, şən olmalısan: yoxsa bu dərd atası gecələr mədəni narahat edəcək.

         Bunu az adam bilir; ancaq yaxşı yatmaq üçün bütün fəzilətlərə sahib olmaq lazımdır. Mən yalan şahidlik etmədimmi? Mən ər-arvad sədaqətini pozmadımmı?

         Mənə yaxın olanın kənizini arzulamağı özümə rəva bildimmi ? Bütün bunlar yaxşı yuxuya mane olardı.

         Və bütün fəzilətlərin mövcudluğuna baxmayaraq, yenə də bir şeyi başa düşmək lazımdır: bütün fəzilətləri vaxtında yatmağa göndərə bilmək.

         Qoy bu gözəl qadınlar öz aralarında mübahisə etməsinlər. Qoy bu mübahisə səndən yan keçsin, bədbəxt!

         Allah və qonşu ilə sülh içində yaşa. Bunu yaxşı bir yuxu tələb edir. Qonşunun şeytanı ilə də sülh içində yaşa! Əks təqdirdə, gecə o, səni ziyarət edəcək.

         Rəhbərinizə hörmət et və ona itaət et, hətta axsaq rəhbərə də! Yaxşı yuxu bunu tələb edir. Əgər hakimiyyət topal ayaqları ilə gəzməyi sevirsə, bu mənim günahımdır?

         Məncə, qoyunlarını zəngin çəmənliklərdə otaran ən yaxşı çobandır: yaxşı yuxu bunu tələb edir.

         Mən nə böyük şərəf, nə də böyük xəzinə istəyirəm: ikisi də dalağı qıcıqlandırır. Ancaq yaxşı ad və kiçik xəzinə olmadan pis yatılır.

         Kiçik bir cəmiyyət mənim üçün pis cəmiyyətdən üstündür. Amma o, vaxtında gəlib, vaxtında getməlidir. Yaxşı yuxu bunu tələb edir.

         Mən ruhən yoxsul olanları xoşlayıram.Onlar yuxunu təşviq edir. Onlara lazımi qiymət veriləndə özlərini çox xoşbəxt hiss edirlər.

        Fəzilətli insanın günü belə keçir. Ancaq gecə düşəndə, əlbəttə ki, yuxuya getməyə ehtiyat edirəm! O, bütün fəzilətlərin ağası yuxuya getmək istəmir!

         Amma gün ərzində etdiklərimi və düşündüklərimi düşünür, səbirlə özümdən soruşuram: bugünkü on qələbəm nədən ibarət olub?

        Bəs ürəyimin sevindiyi on barışıq, on həqiqət və on gülüş necə  idi?

         Qırx cür düşüncəni götür-qoy və müzakirə edəndə  çağırılmamış, bütün fəzilətlərin ağası yuxu mənə hücum edir.

         Gözlərimə yuxu gəlir, onlar ağırlaşır. Yuxu dodaqlarıma toxunur və ağzım açıq qalır.

         Həqiqətən, o, oğruların ən yaxşısı, sakit addımlarla yanıma gəlir və düşüncələrimi oğurlayır və mən bu minbər kimi axmaqcasına dayanıram.

         Ancaq uzun müddət belə dayanmıram: sonra artıq uzanıram.

         Müdrikin bu sözlərini dinləyən Zərdüşt ürəyində güldü və belə dedi:

         Bu müdrik qırx cür düşüncəsi ilə mənə axmaq bir adam kimi görünür, amma inanıram ki, onun yatmağı yaxşıdır.

         Bu müdrikin yanında yaşayan nə bəxtiyardır! Belə bir yuxu yoluxucudur.Hətta qalın bir divar arxasında da  yoluxucudur.

         Cadugərlik düz onun kafedrasında yaşayır. Və gənclər fəzilət təbliğçisinin qarşısında əbəs yerə oturmurdular.

         Onun müdrikliyi deyir: həddindən artıq gümrah olun ki, yuxunuz sakit olsun. Həqiqətən, əgər həyat mənasız olsaydı və mən bu mənasızlığı seçməli olsaydım, bu mənasızlıq ən yaxşı seçimim olardı.

         Bir vaxtlar fəzilət müəllimlərini axtarmazdan əvvəl nə axtarırdıqarını indi aydın başa düşürəm. Onlar özlərinə fəzilət tacı ilə örtülmüş  yaxşı bir yuxu axtarırdılar!

         Kafedranın bütün bu məşhur müdrikləri üçün hikmət yuxusuz bir yuxu idi. Onlar həyatın yaxşı mənasını bilmirdilər.

         İndi də bu fəzilət təbliğatçısına bənzəyən və heç də vicdanlı olmayan insanlara rast gəlmək olur. Amma artıq onların vaxtı keçib. Və onlar yatdıqları kimi daha çox dayana bilməyəcəklər.

        Yuxulu olanlar nə bəxtiyardırlar. Çox keçməz mürgüləşərlər.

        Zərdüşt belə dedi.

(Ardı var)

Tərcümə etdi: Şakir QURBANOV

  

 

Pin It

        ZƏRDÜŞT BELƏ DEDİ- HAMININ VƏ HEÇ KİMİN KİTABI   

  

                                             III HİSSƏ

6

         Ancaq sonra hamının  lal və gözlərini hərəkətsiz edən bir şey oldu: kəndirbaz kiçik qapıdan çıxdı və iki qüllə arasında uzanan və bazar meydanı və camaatın üstündən asılmış kəndirdə hərəkət etməyə başladı.Bu ara qapı təzədən açıldı, ala-bəzək geyinmiş təlxəyə bənzər biri qapıdan çıxıb kəndirbaza yaxınlaşdı.

         “Tərpən, ay axsaq,– deyə o, qorxunc səslə bağırdı,– tərpən, tənbəl öküz, qaçaqmalçı, kirşalanmış sifət! Elə eləmə ki, səni ayağımın altına alıb tapdalıyım. Bu qüllələr arasında sənin nə işin var? Səni elə o qüllənin içində bağlamaq lazımdı. Özündən yaxşı olanların yolunu kəsirsən!” - Və hər kəlmə ilə ona daha da yaxınlaşırdı və ondan cəmi bir addım aralı olanda hamını  lal, gözlərini hərəkətsiz edən dəhşətli bir şey baş verdi: o, şeytancasına qışqıraraq yolunu kəsənin üstündən tullandı. Amma rəqibinin ona qalib gəldiyini görüb başını itirdi, dirəyi yerə atdı və dirəkdən də sürətlə özü aşağı uçdu.

        Bazar əhlinin arasına bir çaxnaşma düşdü. Bu qarışıqlıqda hərə bir tərəfə, əksəriyyət isə kəndirbazın düşdüyü yerə qaçırdı. Zərdüşt isə yerindəcə dayanmışdı. Kəndirbazın möhkəm əzilmiş, amma ölməmiş,nəfəsi hələ gələn bədəni düz onun böyrünə düşdü. Az sonra onun huşu özünə gəldi və böyründə dizi üstə çökmüş Zərdüştü görüb: “Sən burada nə qayırırsan? – deyə handan-hana dilləndi. – Mən şeytanın mənə badalaq vuracağını çoxdan bilirdim. İndi məni cəhənnəmə aparmaq istəyir.Sən ona mane olmaq istəyirsən?”

      “And olsun şərəfimə, dostum, –deyə Zərdüşt cavab verdi. Haqqında danışdığın şeylərin heç biri - nə şeytan, nə də cəhənnəm yoxdur.Sənin ruhun bədənindən tez öləcək. Odur ki, heç nədən qorxma”!

        Adam şübhə ilə ona baxıb dilləndi: “Əgər dediklərin düzdürsə, onda mən həyatı itirərkən heç nə itirmirəm. Mən zərbələrlə və aclıqla rəqs etməyi öyrədilən heyvandan bir az üstünəm”?

         Zərdüşt dedi: “Heç də belə deyil. Sən təhlükədən özünə peşə yaratdın və buna görə adama nifrət etməzlər.İndi sən öz peşəndən məhv olacaqsan.Buna görə səni öz əllərimlə dəfn edəcəyəm”.

         Can verən Zərdüştün bu sözlərinə cavab vermədi,yalnız Zərdüştə minnətdarlıq etmək kimi Zərdüştün əllərindən tutdu.

7

        Bu arada axşam oldu və bazar meydanı qaranlığa qərq oldu. Sonra insanlar da dağılışmağa başladılar. Çünki insan hətta maraq və qorxudan da bezir. Lakin Zərdüşt meyitin yanında yerdə oturmağa davam etdi və düşüncələrinə qərq oldu və bununla da vaxtın keçdiyini hiss etmədi. Budur,gecə də düşdü və soyuq külək onun üzünü yaladı.Zərdüşt ayağa qalxdı və ürəyində dedi: “Ovun əcəb uğurlu oldu, Zərdüşt! Adam tutmaq istəyirdin, qismətinə meyit düşdü.

         İnsan varlığı dəhşətlidir və üstəlik, həmişə mənasızdır: aldatma onun qismətinə çevrilə bilər.

         Mən insanlara onların varlığının mənasını öyrətmək istəyirəm: bu məna fövqəlinsandır. İnsan, qara buluddan çaxan şimşəkdir.

         Ancaq mən hələ onlardan uzağam və düşüncəm onların düşüncələrini söyləmir. İnsanlar üçün mən hələ dəli ilə cəsəd arasındakı ortayam.

         Gecə qaranlıqdır, Zərdüştün getdiyi yollar da qaranlıqdır. Gedək, soyuq, cansız yoldaş! Səni öz əllərimlə basdıracağım yerə aparıram”.

8

        Bunu ürəyində deyən Zərdüşt ölünü belinə alıb yola düşdü. Lakin o, yüz addım getməmiş bir adam-qüllədəki təlxək ona yaxınlaşdı və qulağına pıçıldamağa başladı: “Çıx get bu şəhərdən, Zərdüşt! Burada çox adam sənə nifrət edir. Yaxşı və saleh insanlar sənə nifrət edir və səni düşmən  adlandırırlar. Möminlər də sənə nifrət edir və səni kütlə üçün təhlükəli adam hesab edirlər. Sənin xoşbəxtliyindəndir ki, sənə güldülər və sən həqiqətən təlxək kimi danışırdın. Bəxtin onda gətirdi ki, bu itin meyitinə sahib çıxdın. Özünü belə alçaltmağın bugünlük səni xilas etdi. Amma çıx get bu şəhərdən, yoxsa sabah mən sənin ölünün üstündən tullanacam”. Bunu deyən adam gözdən itdi və Zərdüşt qaranlıq küçələrlə yoluna davam etdi.

         O, şəhər darvazasının qarşısında qəbirqazanlarla rastlaşdı. Qəbirqazanlar Zərdüştü tanıyıb üzünə məşəlin işığını salaraq onu ələ saldılar: “Zərdüşt ölü it daşıyır.Əhsən, Zərdüşt qəbirqazan oldu! Biz əlimizi belə zibilə bulaşdırmazdıq və bizim əllərimiz bu qazanc üçün çox təmizdir. Zərdüşt  şeytanın tikəsini əlindən almaq istəyir? Nuş olsun!” Xoş şam yeməyi arzulayırıq! Amma şeytan Zərdüştdən daha hiyləgər oğru olsa necə? O, ikisini də oğurlayacaq, ikisini də yeyəcək!” Və onlar gülüb öz aralarında pıçıldaşdılar.

        Zərdüşt onlara heç bir söz deməyib yoluna davam etdi. O, iki saat meşələrdən, bataqlıqlardan keçdi və tez-tez canavarların ac ulamalarını eşitdi. Nəhayət, onu da aclıq bürüdü. O, işıq gələn tənha bir evin qarşısında dayandı.

         “Acından ürəyim gedir. Meşədə,bataqlıqda, gecələr daha çox acıram. Aclığımın heyrətamiz şıltaqlıqları var. Bu şıltaqlıqlar daha çox nahardan sonra baş verir və mən bu gün nədənsə bütün günü aclıq hiss etmədim”.

      Və bu sözlərlə Zərdüşt evin qapısını döydü. Qapıya əlində fənər qoca bir kişi çıxdı. “ Yuxumu pozan kimdir belə”? – deyə soruşdu.

     “Həm diri,həm də ölü, – Zərdüşt dilləndi. – Mənə yeməyə və içməyə bir şey verin, səhərdən dilimin altından heç nə keçməyib. Acları yedizdirən öz ruhunu zənginləşdirir”.

         Qoca getdi, amma dərhal qayıtdı və Zərdüştə çörək və şərab təklif etdi. “Bura ac qalanlar üçün pis bir yerdir. Buna görə də burada yaşayıram. Bu tərki dünya qocanın yanına vəhşi heyvan da, insan da gəlir. Ancaq yoldaşını da yeməyə çağır. Deyəsən o səndən də çox yorulub”. Zərdüşt cavab verdi: “Yoldaşım ölüb, onu yeməyə razı salmaq çətin olardı. “"Bu məni maraqlandırmır. Qapımı kim döyürsə, ona təklif etdiyimi qəbul etməlidir. Yeyin və xoş gəldiniz!” – deyə qoca mızıldanaraq cavab verdi.

         Bundan sonra Zərdüşt yola və ulduzların işığına güvənərək daha iki saat yol getdi. Çünki bu onun adət etdiyi və sevdiyi gecə gəzintisi idi. Amma hava işıqlaşanda Zərdüşt sıx bir meşəyə girdi. Burdan o yana  yol artıq görünmürdü. Sonra meyiti başının hündürlüyündə gövdəsi içiboş bir ağacın içinə qoydu.Çünki meyiti canavarlardan qorumaq istəyirdi. Daha sonra özü də yerə, mamırın üstünə uzandı və yorğun bədəni, sarsılmaz ruhu ilə dərhal yuxuya getdi.

 9

         Zərdüşt günortaya qədər yatdı və nəhayət gözlərini açdı.O, təəccüblə meşəyə baxdı, sükutu dinlədi və daxili səsinə qulaq asdı. Sonra qəfildən quru yerə həsəd aparan bir dənizçi kimi sürətlə ayağa qalxdı və sevindi: çünki o, yeni bir həqiqət gördü. Və ürəyində belə dedi:

         “Elə bil içimdə ay doğdu:  mənə ölü canlar, istədiyim yerə özümlə apardığım ruhsuz cəsəd yox, həqiqi yol yoldaşı lazımdır

         Elə bil mənə bir nur nazil oldu: Zərdüşt xalqa deyil, yoldaşlarına danışmalıdır! Zərdüşt sürünün çobanı və  iti olmamalıdır!

        Mən sürüdəki çoxlarını şirnikləndirmək üçün gəlmişəm. Camaat və sürü mənə qəzəblənəcək: çobanlar Zərdüştə quldur demək istəyirlər.

        Mən onlara çoban deyirəm, amma onlar özlərini xeyirxah və saleh adlandırırlar.

         Mən onlara çoban deyirəm, amma onlar özlərini dindar hesab edirlər.

         Xeyirxah və saleh insanlara bax! Onlar ən çox kimə nifrət edirlər? Dəyərlərini məhv edənlərə, cinayətkarlara. Amma yaradıcı elə budur.

         Möminlərə bax! Onlar bəs kimə ən çox nifrət edirlər? Dəyərləri məhv edənə. Amma yaradıcı elə budur.

       Yaradan nə cəsədlər, nə sürülər və nə də möminlər deyil,yoldaşlar axtarır. O, yaradanı,yeni lövhələrə yeni dəyərlər yazanları axtarır.

       Yaradan onunla birlikdə məhsul yığa biləni axtarır. Çünki onun üçün məhsul yetişib. Amma biçin üçün onun yüz orağı yoxdur, ona görə də o, sünbülləri qopararaq çıxarır və qəzəblənir.

        Yaradıcı insan özünə yoldaş, orağını itiləməyi bacaranı axtarır. Onları dağıdıcı, yaxşı və pisə nifrət edənlər adlandırılacaqlar.Amma onlar məhsulu biçib bayram edəcəklər.

        Zərdüşt onunla birlikdə məhsulu biçənləri və bayram edənləri axtarır. O, sürülərlə, çobanlarla və meyitlərlə nə yarada bilərdi?

       Və sən, ey mənim ilk yoldaşım, əlvida! Səni ağac oyuğunda basdırdım, səni canavarlardan yaxşı gizlətdim.

         Amma mən səninlə ayrılıram, çünki vaxt gəlib çatdı. Sübhdən axşama qədər başımda yeni bir həqiqət dolaşdı.

         Mən nə çoban, nə də qəbirqazan deyiləm.Mən bir daha xalqa danışmayacağam: sonuncu dəfə ölüyə danışdım.

         Mən yaradanlara,məhsulu yığanlara,bayram edənlərə qoşulmaq istəyir, onlara göy qurşağını və fövqəlinsanın bütün mərhələlərini göstərmək istəyirəm.

         Mən mahnımı tənhalara da, ikilikdə tək qalanlara da oxuyacağam.Eşidilməyənləri eşitmək üçün qulağı olanın qəlbini xoşbəxtliyimlə doldurmaq istəyirəm.

         Mən məqsədim üçün çalışıram, öz yolumla gedirəm; Yavaş və diqqətsiz olanların üstündən keçəcəm. Qoy mənim addımlarım onların məhvi olsun!”

10

        Zərdüşt ürəyində belə dedi. Artıq gün günorta olmuşdu. Sonra o təəccüblə səmaya baxdı və bir quş səsi eşitdi. Və o, səmada bir qartal gördü. Qartal səmada qıy vururdu və bir ilan da ondan asılı qalmışdı. Amma ilan qartalın qəniməti yox, sirdaşı idi. İlan  qıvrılaraq qartalın boynuna dolanmışdı.

        “Bunlar mənim heyvanlarımdır!”- Zərdüşt dedi və ürəyində sevindi.

     “Ən məğrur, ən ağıllı heyvan. Bilmək istəyirlər, Zərdüşt saqdırmı?  Doğrudanmı mən hələ sağam?

İnsanlar arasında olmaq heyvanlar arasında olmaqdan daha təhlükəli idi. Zərdüşt təhlükəli yollarla gedir. Qoy heyvanlarım məni aparsın!”

        Bunu deyən Zərdüşt qocanın meşədəki sözlərini xatırladı, ah çəkdi və ürəyində belə dedi:

         Kaş ki, daha müdrik, ilanım kimi tam müdrik ola bilsəydim!

         Amma mən mümkün olmayanı istəyirəm. Məğrurluğumdan həmişə ağlımla birlikdə getməsini xahiş edirəm!”

        Və əgər ağlım məni tərk etsə - ah, o uçmağı necə də sevir! - o zaman mənim məğrurluğum ağılsızlığımla bərabər uçub getsin!”

        Zərdüştün qürubu belə başladı.

                                                                    (Ardı var)

Tərcümə etdi: Şakir QURBANOV

 

Pin It

GÜNDƏM

SƏYAHƏT

Jurnalistler

Tezadlar Arxiv

İDMAN